ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK 

Az Általános Szerződési Feltételek („ÁSZF”) tartalmazzák az „Üzemeltető” (azonosítási adatok alább találhatók) által működtetett https://glassperience.hu/ webáruház használatára vonatkozó általános szerződési  feltételeket.  

Jelen dokumentum alapján létrejött szerződés nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül  megkötésre, nem minősül írásba foglalt szerződésnek, magyar nyelven íródik. 

Az ÁSZF folyamatosan elérhető webshopunk főoldalának alján. 

A https://glassperience.hu/ webáruház működésével, megrendelési, és teljesítése folyamatával kapcsolatosan  felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken is rendelkezésére állunk. 

Üzemeltető a jelen ÁSZF rendelkezéseit, a forgalmazott termékek körét, vételárát, határidőket, stb. szabadon  megváltoztathatja. Az Üzemeltető az adott termék adott áron történő eladására vonatkozó kötelezettsége a  termék árának a Webáruházban közzétett megváltoztatásáig áll fenn. A változás a Webáruházban történt  megjelenítés időpontjától hatályos. Bármely vásárlónak, aki nem ért egyet a szabályok módosításával, fel kell  hagynia a vásárlással. A változtatások a már korábban létrejött szerződéseket (visszaigazolt megrendeléseket)  nem érintik. Az aktuálisan érvényes Általános Szerződési Feltételek mindenkor elérhetők a webshop főoldalán. 

  1. ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK 

1.1 A jelen felhasználási és általános szerződési feltételek a kiskereskedelmi forgalom keretében  történő vásárlásra vonatkoznak. 

1.2 Az Üzemeltető vállalkozásának adatai és elérhetősége az alábbiak: 

  • Vállalkozás: Köpösdiné Varga Kinga Ev. 
  • Székhely, levelezési cím: 7743 Romonya, Béke u. 13. 
  • Adószám: 53027731-1-22 
  • E-mail: info@glassperience.hu
  • Telefon: +3620 4899 228 vagy +3620 556 8827 

1.3 Az Üzemeltető tárhelyszolgáltatójának adatai és elérhetőségei az alábbiak: 

  • Cégnév: Tárhely.Eu Kft 
  • székhely: 1097 Budapest, Könyves Kálmán krt. 12-14. 
  • e-mail: support@tarhely.eu 
  • telefon: +36(1) 789 2 789 

1.4 A Webáruház megtekintésével, és/vagy a vásárlással a jelen ÁSZF szerinti szerződés jön létre az  Üzemeltető és a Webáruház használója között.  

Ön, mint a Webáruház használója (a továbbiakban: Felhasználó) köteles elfogadni a jelen ÁSZF  feltételeit. Amennyiben Ön az ÁSZF bármely rendelkezését nem fogadja el, úgy az oldalt nem  használhatja, a Webáruházban vásárlást nem végezhet. 

1.5 A Webáruház használata, valamint a Webáruház által nyújtott szolgáltatás igénybevételéhez  szükséges adatszolgáltatás önkéntes alapon történik, és az adatokat az Üzemeltető csak a  szolgáltatás megfelelő nyújtásához szükséges mértékben, a weboldalon található Adatkezelési  Tájékoztatóban meghatározottaknak megfelelően használja fel. 

1.6 A jelen Általános szerződési feltételekben (ÁSZF) nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF  értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013.  évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal 

összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a  fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm.  rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre  külön kikötés nélkül is irányadók. 

  1. A VÁSÁRLÁS MENETE, A SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE 

2.1 Az oldal megtekintésével létrejött szerződéses jogviszony mellett a Webáruházban történő vásárlás  esetén szállítási (adásvételi) szerződés jön létre a Felhasználó, mint vevő és az Üzemeltető, mint  eladó között, amely jogviszonyra a megrendelés és visszaigazolás, valamint a jelen ÁSZF  rendelkezései egyaránt irányadók. A Webáruház a megrendelést követően, néhány percen belül,  automatizált válasszal jelzi a vásárló megrendelését (a megrendelés technikailag ekkor lett rögzítve. 

Felhasználó tudomásul veszi, hogy az előző pontban taglalt visszaigazolás csupán automata  visszaigazolás, az szerződést nem keletkeztet. A szerződés akkor jön létre, amikor Üzemeltető az  előző pontban megnevezett automata visszaigazolást követően egy újabb e-mailben értesíti a  Felhasználót a megrendelés részleteiről és várható teljesítéséről. 

2.2 Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben,  mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt  nem tud üzenetet fogadni. 

2.3 Az adásvételi szerződés feltételeit a megrendelés elküldésével a vásárló elfogadja. A szerződés a  megrendelés teljes körű kitöltését és a beírt adatok ellenőrzését követően az alábbiak szerint jön  létre: Az Üzemeltető által küldött azon tájékoztató e-mail kézhezvételekor, amelyben – az automata  visszajelzést követően – értesíti a Felhasználót arról, hogy a megrendelése technikailag milyen  tartalommal (termék(ek neve, ára, várható szállításra vonatkozó információk) lett rögzítve. (lásd:  2.1 pont) 

2.4 Tekintettel arra, hogy a szerződés nem minősül írásba megkötött szerződésnek, a Felek  megállapodnak, hogy az Üzemeltető, valamint a Felhasználó közötti, a Felhasználó megrendelési  adatai között szereplő e-mail címen történő kommunikáció hivatalos kommunikációnak minősül. 

2.5 A megrendelésre vonatkozó e-mailben történő visszaigazolás az Üzemeltető és a Felhasználó között  létrejött szerződés tartalmát képezi, és annak e-mailen történő megküldése eleget tesz a 45/2014.  (II. 26.) Korm. rendelet 18. § szerinti „írásbeli megerősítés” követelményének. Kérjük, hogy e  dokumentumokat olvassa el, és őrizze meg! Kérdése esetén lépjen kapcsolatba a Webáruházzal. 

2.6 A megrendelések leadása a Webáruház online felületén lehetséges. A Webáruházban tett  megrendelést az Üzemeltető csak akkor tudja befogadni és teljesíteni, ha a vásárló a vásárlási  oldalon található adatmezőket maradéktalanul és helyesen kitölti. Ennek elmulasztásából eredő  károkért, illetve a folyamat közben felmerülő technikai problémákért a Webáruház felelősséget  nem vállal. A hibásan vagy nem kellő részletességgel megadott címzési, vagy más adatok,  információk esetén felmerülő bármely többletköltség a vásárlót terheli. 

2.7 Adatbeviteli hibák javításának technikai lehetőségei: az adatbeviteli hibák javítására abban a  menüpontban („Pénztár”; https://glassperience.hu/checkout/ ) van lehetőség, ahol az érintett  azokat megadta: a már bevitt adatok módosíthatók a megrendelés elküldéséig. A “Kosár” tartalma  a megrendelés leadásáig bármikor ellenőrizhető, változtatható, vagy akár törölhető. A megrendelés  elküldését követően észlelt adatbeviteli hiba esetén azt haladéktalanul jelezni kell a fentiekben  megjelölt üzemeltetői e-mail címen. 

2.8 A Webáruházban böngészve a kiválasztott, megvásárolni kívánt termékek saját oldalán a „Kosárba  teszem” funkcióra klikkelve lehet az egyes termékeket a virtuális kosárba beletenni. A termékek 

kiválasztását követően a tényleges rendelési folyamatot a „Pénztár” feliratú gombra kattintva lehet  megkezdeni, majd a számlázási, fizetési, szállítási adatok megadását és az adatellenőrzést követően  lehet a rendelést véglegesíteni és elküldeni. A „Megrendelés” (véglegesítés) előtt lehetőség van a  kosár tartalmának módosítására vagy törlésére, a visszatérés a „Kosár” gombbal történik. 

2.9 A Webáruházban lehetőség van regisztrációra, ami a vásárlási, kifejezetten a visszatérő vásárlás  eseteiben gyorsító, kényelmi funkciót jelent az adatkitöltés idejének kihagyása által. A rendszer  képes a megadott (korábban regisztrált) adatok betöltésére. Lényeges, hogy az előzetesregisztráció  nem feltétele a vásárlásnak, arra e nélkül is van lehetőség. 

2.10A termékek kizárólag online rendelhetők meg, csomagolási (vagy egyéb, a szállításon kívül eső, az  átvételt terhelő) költség nem kerül felszámításra.  

2.11A Webáruházban feltüntettet árak – Üzemeltető alanyi adómentessége miatt – Áfa-t nem tartalmazó  fogyasztói árak, melyek visszavonásig vagy megváltoztatásig érvényesek. 

2.12A Webáruházban az Üzemeltető feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót/grafikát  jelenít meg. A Webáruházban szereplő – egyedi, kézzel készített, üveg – termékek képei tájékoztató  jellegűek és a valóságtól eltérhetnek. 

2.13Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljeskörűen tájékoztatja Felhasználókat az  akcióról és annak pontos időtartamáról. Szolgáltató az akciós árak meghatározásakor jogszerűen jár  el, megfelelve a termékek eladási ára és egységára, továbbá a szolgáltatások díja feltüntetésének  részletes szabályairól szóló 4/2009. (I. 30.) NFGM-SZMM együttes rendelet szabályainak. 

2.14Felhasználó a megrendeléssel tudomásul veszi, hogy a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 15.§-a, és  egyéb feltételei (pl. 20.§) szerint a megrendeléssel fizetési kötelezettsége keletkezik. 

2.15Abban az esetben, ha az Üzemeltető minden gondossága ellenére olyan ár kerül a Webáruház  felületére, amire vonatkozóan nincs meg az Üzemeltető szerződéskötési akarata, akkor az Üzemeltető nem köteles a megrendelést azon az áron visszaigazolni, hanem lehetősége van az  ajánlat visszautasítására és felajánlhatja az általa megfelelőnek tartott áron történő visszaigazolást,  amelynek ismeretében Felhasználónak joga van nem elfogadni a módosított ajánlatot. 

2.16A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának  kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a  szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező  nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből  jogok és kötelezettségek fakadnának. 

2.17Az Üzemeltető a jelen ÁSZF-ben és a megrendelés visszaigazolásában szereplő feltételek szerint  köteles a Felhasználó által megrendelt termékeket a megrendelésben megadott Felhasználó  részére eljuttatni. A termék átadásának tényleges módja: 2.16. pont szerint történik. 

2.18Üzemeltető fenntartja a jogot, hogy egyes megrendeléseket ne fogadjon el, ebben az esetben nem  jön létre szerződés a Felek között. Az Üzemeltető továbbá jogosult indokolás nélkül elállni a  szerződésektől, ebben az esetben a már megfizetett vételárat haladéktalanul visszafizeti a  Felhasználó részére. 

2.19Fizetési mód 

2.19.1 Megrendelés utánvéttel nem fizethető. A fizetés történhet bankkártyával és banki előre  utalással.

2.19.2 A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden  költséget tartalmaz. Felhasználó a Ptk. 6:127. §-a alapján késedelem nélkül köteles  meggyőződni arról, hogy a megrendelt termék(ek) minősége és mennyisége megfelelő-e.  A termék(ek) kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban. 

2.19.3. Barion fizetés: Az online bankkártyás és egyéb fizetési módok a Barion rendszerén  keresztül valósulnak meg. A bankkártya, illetve egyéb fizetéssel kapcsolatos adatok a kereskedőhöz  nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló  intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013. 

A Barion rendszer felületén a Barion által üzemeltetett biztonságos online fizetési felületre kerül, ahol megadja  a Kártyaadatait és az adott fizetési móddal történő fizetés lebonyolításához elengedhetetlen személyes adatait.  A kártya vagy egyéb, fizető-azonosító adatok megadása közvetlenül a szolgáltató rendszerében történik, azok az  Üzemeltetőhöz nem jutnak el, webáruházunk csak a tranzakció eredményéről kap tájékoztatást. 

Amennyiben a Felhasználó a Kártyaadatait későbbi fizetés céljára a fizetési folyamat során elmentette, ezen  Kártyaadatok szintén a szolgáltató és a banki rendszereiben kerülnek közvetlenül tárolásra. A Kártyaadatok  tekintetében adatkezelőnek az azokat tároló szolgáltató és a bank minősül. 

https://www.barion.com/hu/altalanos-szerzodesi-feltetelek/ 

A banki rendszerben tárolt, mentett Kártyaadatokhoz a Szolgáltatók ezen mentett Kártyával történő fizetés során  a Kártyaadat beolvasás folyamatában férhet hozzá a Kártya adatokat tároló bankkal kötött szerződés alapján, a  bank megbízásából és nevében, adatfeldolgozóként. A Szolgáltatók adatkezeléséhez kapcsolódó információkról  bővebb tájékoztatást talál az Adatkezelési tájékoztatónkban. 

A fizetés történhet a Barion rendszerén kívül, egyéb bankkártyával, és banki előre utalással is. 

Ezen utóbbi online bankkártyás fizetések a WooCommerce rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya  adatok a kereskedőhöz nem jutnak el.  

Előre utalás esetén az alábbi bankszámlára várjuk a megrendelés ellenértékét.  

Banki partnerünk: 

  • K & H Bank Zrt

Számlaszámunk: HU39 10402427-50526878-88661015

2.20Szállítási mód és költség 

a.) Az áru átvétele tekintetében lehetőség van személyes átvételre, kizárólag egyeztetett időpontban. A személyes átvétel helye: 7743 Romonya, Béke u 13 

Telefon az egyeztetéshez: +3620 4899 228 vagy +3620 556 8827 

b.) Általunk a Megrendelő (Felhasználó) által megadott címre szállítva 

c.) MPL (Magyar Posta) által házhoz szállítva 

A szállítási mód megválasztására a webshopban, a megrendelés véglegesítése előtt van lehetősége.  Szállítási költség: 

– a Felhasználó bármely átvételi formát választhatja, a szállításért Üzemeltető külön költséget egyik  esetben sem számít fel: azt teljes egészében vállalja.  

  1. A MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA ÉS A TELJESÍTÉS 

3.1 A megrendelések feldolgozása a beérkezések sorrendjében munkanapokon, munkaidőben történik.  A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés 

leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő munkanapon kerül  feldolgozásra. Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy  mikor tudja teljesíteni a megrendelését.  

3.2 Általános teljesítési határidő, a szerződés létrejöttétől számított 10 munkanapon belül. 

3.3 Az adásvételi szerződés alapján a Üzemeltető dolog tulajdonjogának átruházására, a Felhasználó a  vételár megfizetésére és a dolog átvételére köteles. 

3.4 Ha az eladó vállalkozás és a vevő fogyasztó, és az eladó vállalja a dolog vevőhöz történő eljuttatását,  a kárveszély akkor száll át a vevőre, amikor a vevő vagy az általa kijelölt harmadik személy birtokba  veszi a dolgot. A kárveszély a fuvarozónak történő átadáskor átszáll a vevőre, ha a fuvarozót a vevő  bízta meg, feltéve, hogy a fuvarozót nem az eladó ajánlotta. 

3.5 Üzemeltető késedelme esetén a Felhasználó jogosult póthatáridőt tűzni. Ha az eladó a póthatáridőn  belül nem teljesít, a vevő jogosult a szerződéstől elállni. 

3.6 A Felhasználó póthatáridő tűzése nélkül jogosult a szerződéstől elállni, ha 

A.) az Üzemeltető a szerződés teljesítését megtagadta; vagy 

B.) a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a  meghatározott teljesítési időben – és nem máskor – kellett volna teljesíteni. 

3.7 Ha Üzemeltető a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben  meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul  tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul visszatéríteni, továbbá  Üzemeltető köteles biztosítani, hogy a Felhasználó érvényesítse a hibás teljesítés esetére a  jogszabályban biztosított egyéb jogait. 

3.8 Üzemeltető felhívja a Felhasználók figyelmét, hogy amennyiben a Felhasználó nem veszi át a  szerződésszerűen teljesített megrendelt termék(ek)et (fizetési módtól függetlenül) szerződésszegést  követ el, pontosan a Ptk. 6:156. § (1) bekezdése szerint késedelembe esik. 

Ez azt jelenti, hogy Üzemeltető a megbízás nélküli ügyvitel szabályai alapján – amennyiben nem  jelzi a Fogyasztó az elállási szándékát (és nem tesz nyilatkozatot, hogy át kívánja-e venni a  megrendelt terméke(ke)t) – a termék(ek)hez kapcsolódó tárolás szokásos költségét és a szállítási  költséget (ha van az utánvét díját) (oda-vissza) is érvényesíti a Felhasználókkal szemben. 

Felhívja Üzemeltető a Felhasználók figyelmét, hogy az így keletkezett jogi igényeink érvényesítése  érdekében igénybe veszi ügyvédjeink segítségét, így a szerződésszegésből keletkező egyéb (jogi)  költségek (akár a fizetési meghagyásos eljárás díjai) megfizetése is a Felhasználót terheli. 

  1. ELÁLLÁS JOGA 

4.1 Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a  vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet  szabályozása értelmében Fogyasztót indokolás nélküli elállási jog illeti meg. 

A fogyasztó az elállási vagy felmondási jogát 

a.) termék adásvételére irányuló szerződés esetén 

  1. aa) a terméknek, 
  2. ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az  utoljára szolgáltatott terméknek, 
  3. ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
  4. ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, 

a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától  számított tizennégy napon belül gyakorolhatja. 

Ha Üzemeltető a jelen tájékoztatásnak nem tesz eleget, a 14 napos elállási határidő tizenkét hónappal  meghosszabbodik. Ha Üzemeltető a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított  14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra nyitva álló határidő e  tájékoztatás közlésétől számított 14 nap. 

4.2 A Fogyasztó az elállási jogát gyakorolhatja az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával, vagy  a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 2. mellékletében meghatározott nyilatkozat-minta útján. 

4.3 Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le,  amelyen Fogyasztó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi. 

4.4 Fogyasztó a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban  is gyakorolhatja elállási jogát. 

4.5 A termék visszaküldésének költségét a Fogyasztónak kell viselnie, a Szolgáltató nem vállalta e  költség viselését. 

4.6 Az elállási jog gyakorlása esetén a Fogyasztót a termék visszajuttatásának költségén kívül más  költség nem terheli. 

4.7 Nem illeti meg az elállási jog Fogyasztót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a  Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet  egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak. 

4.8 A Fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát 

  1. a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően,  ha a vállalkozás a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a  Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát  elveszíti; 
  2. b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által  nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától  függ; 

4.9 Üzemeltető a távollevők között kötött szerződéstől, a vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb  az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által  ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült  költségeket is. Ugyanakkor a Szolgáltatót visszatartási jog illeti meg. 

4.10 Üzemeltető a visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező  fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását  adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli. 

4.11 Fogyasztó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására  vonatkozó értesítés Üzemeltető részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem  később visszaküldeni vagy Szolgáltatónak visszaszolgáltatni. Ha a vállalkozás az árut üzlethelyiségben is  értékesíti, és a fogyasztó a vállalkozás üzlethelyiségében személyesen gyakorolja az elállási jogát, jogosult  ezzel egyidejűleg az árut visszaadni a vállalkozásnak. 

4.12 Fogyasztónak írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot megküldenie 14  napon belül.

4.13 Fogyasztó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja  a termék(eke)t. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Fogyasztó a terméket a határidő  lejárta előtt elküldi. 

4.14 A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli. 

4.15 Üzemeltető nem köteles a Fogyasztó részére megtéríteni azon többletköltségeket, amely a  Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. 

4.16 A visszatérítést Üzemeltető mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy  Fogyasztó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi  időpontot kell figyelembe venni. 

4.17 Amennyiben Fogyasztó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti  Üzemeltető elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt nyilatkozat segítségével), telefonon,  vagy akár személyesen is. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük  figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. A megrendelt terméket  postai úton, személyesen, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza a Fogyasztó a  Üzemeltető részére. 

4.18 A Fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához  szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. 

4.19 A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályait a 45/2014. (II.26.) Korm.  rendelet szabályozza. 

4.20 Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve ezen linken érhető el:  https://eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/HTML/?uri=CELEX:32011L0083&from=HU 

4.21 Fogyasztó egyéb panaszával is megkeresheti Üzemeltetőt a jelen ÁSZF-ben található  elérhetőségeken. 

4.22 Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti Fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti  meg. 

4.23 Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló  foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el. 

4.24 Elállási jog gyakorlásának a menete: 

4.24.1 Amennyiben a Fogyasztó élni kíván az elállási joggal, úgy köteles az elállási szándékát az Üzemeltető elérhetőségein jelezni. 

4.24.2 Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék kézhezvételétől számított  14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási  nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát,  emailen keresztül történő értesítés esetén az email küldésének idejét veszi figyelembe. 

4.24.3 A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Üzemeltető címére késedelem  nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni, vagy  szolgáltató részére átadni. A határidő betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt  elküldi a terméket (tehát nem kell megérkezni 14 napon belül). A megrendelő viseli az elállási jog  gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket. Ha a vállalkozás az  árut üzlethelyiségben is értékesíti, és a fogyasztó a vállalkozás üzlethelyiségében személyesen gyakorolja  az elállási jogát, jogosult ezzel egyidejűleg az árut visszaadni a vállalkozásnak.

4.24.4 Üzemeltető azonban nem köteles a Fogyasztó részére megtéríteni azon többletköltségeket,  amely a Üzemeltető által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód  választásából adódik. A Fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti  időszakban is gyakorolja elállási jogát. 

4.24.5 Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban  történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az  utoljára kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a vásárló az elállási  joggal. 

  1. JÓTÁLLÁS, SZAVATOSSÁG 

Hibás teljesítés 

Üzemeltető hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy  jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan Üzemeltető, ha a jogosult a hibát  a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett. 

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a  jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a Fogyasztó hátrányára tér el. 

Több szavatossági jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg. 

Vállalkozásnak minősülő Felhasználó: olyan személy, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége  körében jár el. 

Kellékszavatosság 

5.1 Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával? 

Az Üzemeltető hibás teljesítése esetén az Üzemeltetővel szemben a Felhasználó (vevő) kellékszavatossági igényt  érvényesíthet. Ennek szabályait a Polgári Törvénykönyv határozza meg. 

5.2 Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatosság jog érvényesítéséhez kapcsolódóan? 

Felhasználó – választása szerint – többféle kellékszavatossági igénnyel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést,  kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más  igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve  nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy – végső esetben – a szerződéstől is  elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó  viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot. 

A Fogyasztó akkor is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva – az ellenszolgáltatás arányos leszállítását  igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha 

  1. a) az Üzemeltető vállalkozás nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy  egészben nem végezte el a leszerelést és az újbóli üzembe helyezést, vagy megtagadta az áru  szerződésszerűvé tételét; 
  2. b) ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a vállalkozás megkísérelte az áru  szerződésszerűvé tételét; 
  3. c) a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali  megszüntetését teszi indokolttá; vagy 
  4. d) az Üzemeltető vállalkozás nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből  nyilvánvaló, hogy a vállalkozás észszerű határidőn belül vagy a Fogyasztónak okozott jelentős  érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.

Ha a Fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, a vállalkozást terheli  annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen. 

A Fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét – a szerződésszegés súlyához igazodva – részben vagy  egészben visszatartani mindaddig, amíg a vállalkozás nem tesz eleget a teljesítés szerződésszerűségével és a hibás  teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek. 

Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az időponttól kell  számítani, amikor a Fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással. 

A fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében az Üzemeltető vállalkozás rendelkezésére  kell bocsátania. 

Fogyasztó és az Üzemeltető közötti szerződés esetén a vállalkozásnak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt  áru visszavételét. Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének  és céljának megfelelően – a hiba felismerhetővé válása előtt – üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy  kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított  vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését. 

Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a Fogyasztónak szerződésszerű  teljesítés esetén járó, valamint a Fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével. 

A Fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga a vállalkozásnak címzett, a  megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható. 

Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott részét érinti, és azok  tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a Fogyasztó az  adásvételi szerződést csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb  áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha a Fogyasztótól nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek  megfelelő árukat tartsa meg. 

Ha a Fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk  egy része tekintetében szünteti meg, úgy 

a.) a Fogyasztónak a vállalkozás költségére vissza kell küldenie a vállalkozásnak az érintett árut; és b.) a vállalkozásnak haladéktalanul vissza kell térítenie a Fogyasztó részére az érintett áru vonatkozásában  teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette. 

5.3 Meddig érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét? 

Felhasználó (ha fogyasztónak minősül) köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később,  mint a hiba felfedezésétől számított két (2) hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a  szerződés teljesítésétől számított kétéves (vállalkozás vagy használt termékek esetén 1 éves) elévülési határidőn  túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. (Lejárati idővel rendelkező termékek esetében a  kellékszavatosság a lejárati idő végéig érvényesíthető). 

5.4 Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét? 

Felhasználó az Üzemeltetővel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. 

5.5 Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének (amennyiben a Felhasználó  fogyasztónak minősül)? 

A teljesítéstől számított 1 éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb  feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás  nyújtotta. A teljesítéstől számított 1 év eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy a  Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. 

Termékszavatosság 

5.6 Milyen esetben élhet a Fogyasztó a termékszavatossági jogával és milyen jogok illetik meg a  Fogyasztót termékszavatossági igénye alapján?

Ingó dolog hibája esetén a Fogyasztó – választása szerint – a kellékszavatossági jogát gyakorolhatja, vagy  termékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. 

Termékszavatossági igényként a Fogyasztó a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. 5.7 Kivel szemben érvényesítheti a Felhasználó a termékszavatossági igényét? 

Termékszavatossági jogait a termék előállítójával vagy forgalmazójával (a továbbiakban együtt: gyártó)  szemben gyakorolhatja. 

5.8 Milyen esetben minősül a termék hibásnak? 

A termék akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek,  vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. 

5.9 Milyen határidőben érvényesítheti a Fogyasztó termékszavatossági igényét? 

Termékszavatossági igényét a Fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven  belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. 

5.10 Milyen bizonyítási szabály érvényesül termékszavatossági igény érvényesítése esetén? 

Termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania, hogy a termékhiba a gyártó általi  forgalomba hozatal időpontjában fennállt. 

5.11 A gyártó milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól? 

A gyártó akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy – a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy 

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető,  vagy 

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. 

A gyártónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. 

Felhívom figyelmét, hogy a Fogyasztó ugyanazon hiba miatt a vállalkozással szemben kellékszavatossági és a  gyártóval szemben termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet.  Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve a termék javítással  érintett részére vonatkozó kellékszavatossági igényét a továbbiakban már csak a gyártóval szemben  érvényesítheti. 

Jótállás (új tartós fogyasztási cikkek esetén) 

5.12 Milyen esetben élhet Fogyasztó a jótállási jogával? 

Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.)  Korm. rendelet alapján Üzemeltető jótállásra köteles, ha a felhasználó Fogyasztónak minősül. 

5.13 Fogyasztót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján? 

A jótállás időtartama: 

– 10 000 forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év, 

– 250 000 forint eladási ár felett három év. 

E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár. 

A jótállási határidő a fogyasztási cikk Fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést Üzemeltető vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

Amennyiben a Fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a  jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja. 

A Fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint Üzemeltető székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén  és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is bejelentheti. 

Jótállási igénye alapján a jogosult választása szerint 

  1. a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jótállási jog teljesítése lehetetlen,  vagy ha az a kötelezettnek – másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan  többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt  értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási jog teljesítésével a jogosultnak okozott  érdeksérelmet; vagy 
  2. b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett  a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (…) nem tud eleget tenni, vagy  ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. 

Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. 

Törekedni kell a 15 napra 

A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények  intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet 5. §-a alapján a Üzemeltető törekednie kell  arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés  időtartama a 15 napot meghaladja, akkor a Üzemeltető a Fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere  várható időtartamáról. A tájékoztatás a Fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a  fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik. 

Ha kiderül, hogy nem javítható a termék 

Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során Üzemeltető részéről  megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában Üzemeltető  köteles a fogyasztási cikket 8 napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, Üzemeltető  köteles a vételárat 8 napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni. 

Ha negyedszer is elromlik a termék 

Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik,  – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni.  Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a  fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános  forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat 8 napon belül a  fogyasztó részére visszatéríteni. 

Ha nem sikerül 30 napon belül kijavítani 

Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől számított 30. napig nem kerül  sor, – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos  határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség,  a vállalkozás köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk  ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott  számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat a 30 kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül  a fogyasztó részére visszatéríteni. 

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól? 

Üzemeltető jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés  után keletkezett. Felhívom a figyelmét, hogy a Fogyasztó ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási  igényt, valamint termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Ha 

viszont a Fogyasztó egy adott hiba miatt egyszer sikerrel érvényesítette hibás teljesítésből eredő igényét (például  a vállalkozás kicserélte a terméket), ugyanezen hiba tekintetében más jogi alapon erre már nem tarthat igényt. 

5.15 Üzemeltető nem tartozik jótállással a jótállási időn túl (szakmailag elvárható élettartam) a  természetes elhasználódásából vagy avulásból származó károkért. 

5.16 Üzemeltető nem tartozik továbbá szavatossággal, illetve jótállással az olyan károkért, amelyek a  kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a  meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából  keletkeztek. 

5.17 Ha a Fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől)  számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket  kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza. 

  1. A SZAVATOSSÁGI IGÉNY ESETÉN TÖRTÉNŐ ELJÁRÁS 

(FOGYASZTÓNAK MINŐSÜLŐ FELHASZNÁLÓK ESETÉN) 

6.1 Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a fogyasztó és vállalkozás  közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének  eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet) rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára  nem térhet el. 

6.2 A Fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak  nyugtával). 

6.3 A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek az Üzemeltetőt terhelik (Ptk.  6:166. §). 

6.4 Üzemeltető a Fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet  köteles felvenni. 

6.5 A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a Fogyasztó rendelkezésére kell  bocsátani. 

6.6 Ha Üzemeltető a Fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak  bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról  és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles  értesíteni a Fogyasztót. 

6.7 Üzemeltető a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és  azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni. 

6.8 Az Üzemeltetőnek törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt  napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a 15 napot meghaladja, akkor  Üzemeltető a Fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A  tájékoztatás a Fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a Fogyasztó általi átvétel  igazolására alkalmas más módon történik. 

  1. VEGYES RENDELKEZÉSEK 

7.1 Üzemeltető kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek  jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga  követte volna el. 

7.2 Ha a jelen ÁSZF bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a  fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.

7.3 Amennyiben Üzemeltető az ÁSZF alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás  elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás  csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az, hogy Üzemeltető áltató egy  alkalommal nem ragaszkodik szigorúan az ÁSZF valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem  jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú  betartásához. 

7.4 Üzemeltető és Felhasználó a vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni. 

7.5 Felek rögzítik, hogy Üzemeltető webshopja Magyarországon működik, karbantartását is itt  végzik. Mivel az oldal más országokból is meglátogatható, ezért a felhasználók kifejezetten tudomásul  veszik, hogy a felhasználó és Üzemeltető viszonylatában az irányadó jog a magyar jog. Amennyiben a  felhasználó fogyasztó, úgy a Pp. 26. § (1) bekezdése alapján a Fogyasztóval szemben a jelen  szerződésből eredő vitás ügyekben az alperes (Fogyasztó) belföldi lakóhelye szerinti bíróság  kizárólagosan illetékes. 

7.6 Üzemeltető a webshopban található termékekhez való hozzáférés vonatkozásában nem  alkalmaz eltérő általános hozzáférési feltételeket a Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagy  letelepedési helyével kapcsolatos okokból. 

7.7 Üzemeltető – az általa elfogadott fizetési módok tekintetében – nem alkalmaz eltérő feltételeket  a fizetési műveletre a Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével, a  fizetési számla számlavezetési helyével, a pénzforgalmi szolgáltató letelepedési helyével vagy a  készpénz-helyettesítő fizetési eszköz Európai Unión belüli kibocsátásának helyével kapcsolatos okok  miatt. 

7.8 Üzemeltető megfelel a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési  helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb  formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a  2009/22/EK irányelv módosításáról szóló AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302  RENDELET-nek. 

  1. PANASZKEZELÉS RENDJE 

(FOGYASZTÓNAK MINŐSÜLŐ FELHASZNÁLÓK ESETÉN) 

8.1 Üzemeltető célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes  megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a  szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy  levél útján is közölheti. 

8.2 Üzemeltető a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a  panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, Üzemeltető a  panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy  másolati példányát átadja a vásárlónak. 

8.3 Az írásbeli panaszt Üzemeltető 30 napon belül írásban érdemben igazolható módon  megválaszolja és intézkedik annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A  panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát Üzemeltető 3 évig megőrzi, és azt az  ellenőrző hatóságoknak – kérésre – bemutatja. 

8.4 Tájékoztatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület  eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint (általános alávetési nyilatkozatot Üzemeltető nem tett):

8.5 A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz: 

A Fgytv. 45/A. § (1)-(3) bekezdéseiben, valamint a fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló  387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet alapján általános fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatal  jár el: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok 

8.6 A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek  elérhetőségét alább találja: 

A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét alább  soroltuk fel. 

  • Baranya Vármegyei Békéltető Testület 

Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36. 

Telefonszáma: (72) 507-154; (20) 283-3422 

Fax száma: (72) 507-152 

Elnök: Dr. Bércesi Ferenc 

Honlap cím: www.baranyabekeltetes.hu 

E-mail cím: info@baranyabekeltetes.hu; kerelem@baranyabekeltetes.hu 

  • Bács-Kiskun Vármegyei Békéltető Testület 

Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4. 

Levelezési cím: 6001 Kecskemét Pf. 228. 

Telefonszáma: (76) 501-525; (76) 501-532; (70) 702-8403 

Fax száma: (76) 501-538 

Elnök: Dr. Horváth Zsuzsanna 

Honlap cím: www.bacsbekeltetes.hu 

E-mail cím: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu 

  • Békés Vármegyei Békéltető Testület 

Címe: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5. 

Telefonszáma: (66) 324-976 

Fax száma: (66) 324-976 

Elnök: Dr. Bagdi László 

Honlap cím: www.bmkik.hu 

E-mail cím: bekeltetes@bmkik.hu 

  • Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület 

Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. 

Telefonszáma: (46) 501-091 (új ügyek); 501-871 (folyamatban lévő ügyek)

Elnök: Dr. Tulipán Péter 

Honlap cím: www.bekeltetes.borsodmegye.hu E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu 

  • Budapesti Békéltető Testület 

Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. 

Telefonszáma: (1) 488-2131 

Fax száma: (1) 488-2186 

Elnök: Dr. Inzelt Éva Veronika 

Honlap cím: https://bekeltet.bkik.hu/ 

E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu 

  • Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. 

Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék 

Fax száma: (62) 426-149 

Elnök: Dr. Horváth Károly 

Honlap cím: www.bekeltetes-csongrad.hu 

E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu 

  • Fejér Vármegyei Békéltető Testület 

Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6. Telefonszáma: (22) 510-310 

Fax száma: (22) 510-312 

Elnök: Dr. Vári Kovács József 

Honlap cím: www.bekeltetesfejer.hu 

E-mail cím: bekeltetes@fmkik.hu; fmkik@fmkik.hu 

  • Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a. 

Telefonszáma: (96) 520-217 

Elnök: Dr. Bagoly Beáta 

Honlap cím: https://gymsmkik.hu/bekelteto 

E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu 

  • Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület

Székhelye: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10. 

Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15. 

Telefonszáma: (52) 500-710; (52) 500-745 

Fax száma: (52) 500-720 

Elnök: Dr. Hajnal Zsolt 

Honlap cím: https://www.hbmbekeltetes.hu 

E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu 

  • Heves Vármegyei Békéltető Testület 

Levelezési cím: 3300 Eger, Pf. 440. 

Ügyfélfogadás: 3300 Eger, Hadnagy u. 6. földszint 

Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék Fax száma: (36) 323-615 Elnök: Dr. Gondos István 

Honlap cím: www.hkik.hu/hu/content/bekelteto-testulet 

E-mail cím: bekeltetes@hkik.hu 

  • Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Békéltető Testület 

Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 

Telefonszáma: (20) 373-2570 

Fax száma: (56) 370-005 

Elnök: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit 

Honlap cím: https://www.iparkamaraszolnok.hu/ugyintezes/bekelteto-testulet E-mail cím: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu 

  • Komárom-Esztergom Vármegyei Békéltető Testület 

Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36. 

Telefonszáma: (34) 513-010 

Fax száma: (34) 316-259 

Elnök: Dr. Bures Gabriella 

Honlap cím: www.kemkik.hu/hu/bekeltet-otilde-testulet 

E-mail cím: bekeltetes@kemkik.hu 

  • Nógrád Vármegyei Békéltető Testület 

Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány u. 9/a 

Telefonszám: (32) 520-860 

Fax száma: (32) 520-862

Elnök: Dr. Pongó Erik 

Honlap cím: www.nkik.hu 

E-mail cím: nkik@nkik.hu 

  • Pest Vármegyei Békéltető Testület 

Székhelye: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2. Telefonszáma: +36 1 792 7881 

Elnök: Dr. Koncz Pál 

Honlap cím: www.pestmegyeibekelteto.hu; www.panaszrendezes.hu E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu 

  • Somogy Vármegyei Békéltető Testület 

Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6. 

Telefonszáma: (82) 501-000 

Fax száma: (82) 501-046  

Elnök: Dr. Csapláros Imre 

Honlap cím: https://www.skik.hu/bekelteto-testulet-159 E-mail cím: skik@skik.hu 

  • Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Békéltető Testület Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2. 

Telefonszáma: (42) 420-180 

Fax száma: (42) 420-180 

Elnök: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin 

Honlap cím: www.bekeltetes-szabolcs.hu 

E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu 

  • Tolna Vármegyei Békéltető Testület 

Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. 

Telefonszáma: (74) 411-661; (30) 664-2130 

Fax száma: (74) 411-456 

Elnök: Mónus Gréta 

Honlap cím: https://www.tmkik.hu/hu/bekelteto-testulet_2 E-mail cím: bekeltett@tmkik.hu; kamara@tmkik.hu 

  • Vas Vármegyei Békéltető Testület

Ügyfélfogadás: 9700 Szombathely, Rákóczi Ferenc u. 23. 

Telefonszáma: (94) 312-356; (94) 506-645; (30) 956-6708 

Fax száma: (94) 316-936 

Elnök: Dr. Kövesdi Zoltán 

Honlap cím: www.vasibekelteto.hu 

E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu 

  • Veszprém Vármegyei Békéltető Testület 

Címe: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. 

Telefonszáma: (88) 814-121; (88) 814-111 

Fax száma: (88) 412-150 

Elnök: Dr. Herjavecz Klára 

Honlap cím: www.bekeltetesveszprem.hu 

E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu 

  • Zala Vármegyei Békéltető Testület 

Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24. 

Telefonszáma: (92) 550-513 

Fax száma: (92) 550-525 

Elnök: Dr. Molnár Sándor 

Honlap cím: www.bekelteteszala.hu 

E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu 

8.6 A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése.  A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség  létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok  egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a  Fogyasztó vagy az Üzemeltető kérésére tanácsot ad a Fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő  kötelezettségekkel kapcsolatban. 

A békéltetői testületi eljárásban, egyezség hiányában a tanács az ügy érdemében 

  1. a) kötelezést tartalmazó határozatot hoz, ha 

– a kérelem megalapozott, és a vállalkozás – a békéltető testületnél vagy a kamaránál nyilvántartott,  illetve kereskedelmi kommunikációjában közölt – a 36/C. § szerinti általános alávetési  nyilatkozatában, az eljárás kezdetekor vagy legkésőbb a döntés meghozataláig nyilatkozatában a  békéltető testület döntését magára nézve kötelezőként elismerte, vagy 

– a vállalkozás alávetési nyilatkozatot nem tett, de a kérelem megalapozott és a fogyasztó  érvényesíteni kívánt igénye – sem a kérelemben, sem a kötelezést tartalmazó határozat  meghozatalakor – nem haladja meg a kétszázezer forintot, vagy

– ajánlást tesz, ha a kérelem megalapozott, azonban a vállalkozás az eljárás kezdetekor úgy  nyilatkozott, hogy a tanács döntését kötelezésként nem ismeri el, illetve, ha a tanács döntésének  elismeréséről egyáltalán nem nyilatkozott. 

8.7 Az online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló  fogyasztói jogvita esetén – az Fgytv. 20. §-ban meghatározott illetékességi szabályok figyelembevételével  – valamennyi vármegyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamara által működtetett békéltető testület  eljárhat. 

8.8 A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform  igénybevétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, ide kattintva. Ezt  követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a Fogyasztó az online weboldalon keresztül,  amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr 

8.9 Üzemeltetőt a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. A békéltető  testületi eljárást Üzemeltető igénybe veszi. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető  testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét  biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető  testületet működtető kamara szerinti vármegyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési  kötelezettsége a Fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed  ki. 

8.10 Amennyiben a Fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett  eredményre, úgy a Fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni. A pert  keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni: 

– az eljáró bíróságot; 

– a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását 

– az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával; – azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható; – a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet . A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát, amelynek tartalmára  bizonyítékként hivatkozik. 

  1. SZERZŐI JOGOK 

9.1 A https://glassperience.hu/, mint weboldal és webshop szerzői jogi műnek minősül, tilos a rajta megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz  történő közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése  Üzemeltető írásos hozzájárulása nélkül – kivéve a jogi dokumentumokat, hiszen Felhasználó az ÁSZF-et  és az Adatkezelési tájékoztatót bárminemű feltétel és korlátozás nélkül letöltheti és tárolhatja. 

A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen információt, képi- vagy szövegmegjelenést, tartalmi  elemet, a weboldal megjelenési formáját és jellegét átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az adott  weboldalra való hivatkozással lehet. 

9.2 A Üzemeltető fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain-neveire, az  azokkal képzett másodlagos domain nevekre, valamint az internetes reklámfelületeire. 

9.3 Tilos a weboldal tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése; a  felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése; bármely olyan alkalmazás  használata, amellyel a weboldalon vagy azok bármely része módosítható vagy indexelhető. 

9.4. A https://glassperience.hu/ név szerzői jogi védelmet élvez, felhasználása a hivatkozás kivételével  kizárólag a Üzemeltető írásos hozzájárulásával lehetséges.

9.5 Felhasználó tudomásul veszi, hogy a felhasználási engedély nélküli felhasználás esetén Szolgáltatót  kötbér illeti meg. A kötbér összege képenként bruttó 60.000 Ft, szavanként bruttó 20.000 Ft, valamint 40.000 Ft/nap. A szerzői jogi jogsértés esetén Üzemeltető közjegyzői ténytanúsítást alkalmaz, melynek  díja szintén a jogsértő Felhasználót terheli. 

  1. FELHASZNÁLÁSI FELTÉTELEK ELFOGADÁSA 

A Webáruház használatával Ön kijelenti, hogy a felhasználási feltételeket megértette, azokat tudomásul vette,  és az oldal használatának feltételeként elfogadja. 

Érvényes: 2024. szeptembertől 

Mellékletek: 

  1. a) Elállási/Felmondási nyilatkozat  

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza) 

Címzett: Köpösdiné Varga Kinga Ev. 

Székhely címe: 7743 Romonya, Béke u. 13. 

E-mail cím: https://glassperience.hu/ 

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi  termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében: ………………………………………………………………………………………………………………………………. 

(Itt szükséges a szerződés tárgyául szolgáló termék vagy szolgáltatás megjelölése) Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja: ………………………………………………. 

A fogyasztó(k) neve: 

A fogyasztó(k) címe: 

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag, ha ezt kinyomtatja és papíron tesz nyilatkozatot) 

Kelt: ………………..

  1. b) Vonatkozó fontosabb jogszabályok jegyzéke 
  2. a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.); 
  3. az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő  szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (Ektv.); – a fogyasztóvédelemről szóló  1997. évi CLV. törvény (Fgytv.); 
  4. a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm.  rendelet; 
  5. a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény  (Fttv.) 
  6. az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm.  rendelet 
  7. a termékek eladási ára és egységára, továbbá a szolgáltatások díja feltüntetésének részletes szabályairól  szóló 4/2009. (I. 30.) NFGM–SZMM együttes rendelet. – a fogyasztói jogviták online rendezéséről,  valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló 524/2013/EU rendelet A jogszabályok elérhetőek a https://glassperience.hu/ linken
  8. c) Jegyzőkönyv szavatossági igény felvételéhez 

Jegyzőkönyv 

Szavatossági igény felvételéhez 

Jelen jegyzőkönyv a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó  szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet alapján  készült. 

Szavatossági igénye érvényesítésekor a szerződés megkötését a fogyasztónak kell bizonyítania. A szerződés  megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi  adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a fogyasztó bemutatja. 

A fogyasztó neve:  

A fogyasztó címe:  

A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott ingó dolog  

Megnevezése:  

Vételára: 

A szerződés vállalkozás általi teljesítésének időpontja: 

A hiba bejelentésének időpontja: 

A hiba leírása: 

A fogyasztó által érvényesíteni kívánt jog: 

Kijavításra vagy a szavatossági vagy jótállási igény teljesíthetőségének vizsgálata érdekében átvett ingó dolog  adatai: 

A dolog azonosításához szükséges adatok: 

A dolog átvételének időpontja:

Az időpont, amikor a fogyasztó a kijavított dolgot átveheti: 

Az érvényesíteni kívánt jog elutasításának indoka (opcionális): 

Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető  testület eljárását is kezdeményezheti. 

A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani. Ha a vállalkozás a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem  tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez  fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót. A vállalkozás a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényéről felvett jegyzőkönyvet az annak felvételétől  számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni. A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. 

Jelen jegyzőkönyv alapján fogyasztó hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a fenti rendeletben  meghatározottak szerinti kezeléséhez. 

Dátum, ……………………… 

Fogyasztó Üzemeltető / Szolgáltató 

  1. d) Panaszfelvételi jegyzőkönyv (minta)  

Panaszfelvételi jegyzőkönyv  

Készült 20………………………………………….-á(é)n a https://glassperience.hu/ ügyfélszolgálatán.  Panasz bejelentés módja: e-mailben, telefonon  

Panaszos neve:……………………………………………………………………………………,  

A panasz egyedi azonosító száma:……………………..……………………. 

Panasz rövid leírása: ………………………………………………………………………………………………………  ……………………………………………………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………………………………………………… 

Panasz kezelése: ………………………………………………………………………………………………………  

…………………….………………………………………………………………………………………………………….. 

………………………………………….……………………………………………………………………………………… 

A jegyzőkönyv egy példányát, valamint az Adatvédelmi tájékoztatót a Panaszos átvette, amit aláírásával igazol:  ……………………………………..  

Panasz kivizsgálás eredménye, az Üzemeltető nyilatkozata:  

………………………………………………………………………………………………………………………………… 

……………………………………………………………………………………………………………………………….. 

…………………………………………..…………………………………………………………….……………………….

Kelt: Romonya, ………………………………. 

…………………………………………………. 

Üzemeltető vezetője